349 днів і повернення додому

Накінець-то! Останній поденний звіт – ви навіть не уявляєте як ми з того тішимся. Так що, поїхали.

День 301. 08.04.2017 – Кат Ба, В’єтнам. Одна з найпопулярніших точок В’єтнаму, але, оскільки з погодою нам не дуже пощастило, то й туристів було небагато. Взяли скутер і весь день катались островом (невеличкий він, якщо чесно). Так що, ще навіть в нацпарк забігли, де олень пробігав, і на оглядовий майданчик з гарматами і краєвидом на всі сусідні острови, потрапили.

Національний парк Кат Ба, В'єтнам

Національний парк Кат Ба, В’єтнам

День 302. 09.04.2017 – довго на одному місці не затримуємось і вертаємся з Кат Би в Ханой, цього разу трішки іншою дорогою – коротшою, але менш мальовничою.

Затока Халонг, В'єтнам

Затока Халонг, В’єтнам

День 303. 10.04.2017 – Ленін, мавзолей Хо Ши Міня в класично грандіозному радянському стилі – щось нам це нагадує, правда, окрім пальм і джунглів навколо. Погуляли трішки містом, пройшлись ще до цитаделі – точніше обійшли її, бо вхід лише один, а решта, видно, для обраних. Принаймні, ми так зрозуміли з вигляді дядьків в формі, які нас не пускали (обхід зайняв десь години 2).

Пам'ятник Леніну в Ханої, В'єтнам

Пам’ятник Леніну в Ханої, В’єтнам

День 304. 11.04.2017 – Май Чау. От не можем ми довго в містах сидіти і вирішили поїхати на рисові тераси Май Чау. Неподалік Ханою, сюди зазвичай приїжджають в’єтнамці на вихідні – заночувати в будиночку на сваях посеред рису, послухати концерт, випити пива і наступного дня вернутись назад. Нам тут дуже сподобалось, хоч спека була майже не найсильніша за час подорожі, а нам ще й прийшлось кілька кілометрів скутер штовхати..

Рисові тераси Май Чау, В'єтнам

Рисові тераси Май Чау, В’єтнам

День 305. 12.04.2017 – от вчора була спека, а нині дощ і дуже холодно. Зате ми таки мусили хоч трішки покататись, зупиняючись час від часу на чай і фо при посиленні зливи.

Май Чау, В'єтнам

Май Чау, В’єтнам

День 306. 13.04.2017 – Хюе, В’єтнам.  Дуже приємне місто, столиця В’єтнаму з 1802 по 1945, де досі збереглась цитадель, оточена мурами, з імператорським палацом, театром, купою імператорських будівель і дуже класною інфографікою. Можна цілий день просто блукати там, а потім зайти на найсмачнішу каву.

Імператорські бронзові чани, Хюе, В'єтнам

Імператорські бронзові чани, Хюе, В’єтнам

День 307. 14.04.2017 – Донг Нха. Місто біля кордону з Ласом, куди ми плануєм далі, і колишня демілітаризована зона, де досі знаходять, або, що гірше, випадково натрапляють на міни, що залишились тут ще з війни. В бункери нам потрапити не вдалось, бо на все місто є лише одна точка зі скутерами, з одним скутером, який зламався метрів за 100 від дому. Зате пішли в музей пам’яті про війну, повпивались в’єтнамською кавою і завтра вже вирушаємо в наступну країну. А ще трохи гуляли містом, спостерігали за людьми і за тим, як росте трава банани.

Банани, Донг Нха, В'єтнам

Банани, Донг Нха, В’єтнам

День 308. 15.04.2017 – весь день в дорозі, спочатку маршрутка до кордону, потім весела поїздка в автобусі, де все дно встелене кокосами (я не перебільшую, сумки і ноги в нас теж лежали на кокосах) і накінець, під вечір ми в Саванакхеті, Лаос. Поселились в бунгало з невеличким садом і дуже привітною власицею, подивились на Меконг і запаслись фрешами.

Наш готель Violet в Донг Нха, В'єтнам

Наш готель Violet в Донг Нха, В’єтнам

День 309. 16.04.2017 – В нас сьогодні Великдень, а тут вже обливний понеділок :). Жартуємо, просто саме зараз в Лаосі святкують Новий рік, і кілька днів тут всі обливаються, танцюють в басейнах, обмазуються зубною пастою і влаштовують пінні вечірки.

Зранку ми навіть потрапили на службу в церкві, яка більш нагадувала свято в школі, з співами, танцями і святковим сніданком, куди запрошувались всі охочі. Тут ми познайомились з фінками-волонтерками, американкою і кількома лаосцями з християнської організації, і ввечері йдемо до них святкувати Великдень і дивитись кіно.

"Обливний понеділок", Лаос

“Обливний понеділок”, Лаос

День 310. 17.04.2017 – Голосна музика, басейни з водою, смачні фреші і Великдень – якось основні асоціації, які в нас виникають з Саванакхетом. Але ми тут ненадовго і наше наступне місто – Тхакхек, звідки ми плануємо почати наше Кільце посеред мальовничої природи Лаосу, але для того нам нині треба буде найти скутер, карту і розібратись що до чого.

Басейни і голосна музика - що ще потрібно в таку спеку? Саванакхет, В'єтнам

Басейни і голосна музика – що ще потрібно в таку спеку? Саванакхет, В’єтнам

День 311. 18.04.2017 – перший день на Кільці, а нам вже страшенно подобається. Весь день їхали поміж скель, печер, а тепер ночуємо в Талангу, невеличкому місті серед біля озера і затоплених лісів.

Затоплені ліси на Кільці, Лаос

Затоплені ліси, Таланг, Лаос

День 312. 19.04.2017 – 2 день Кільця, і краєвиди геть інші. Якщо вчора навколо була така трішки пустеля – то нині ми їхали через джунглі, затоплені ліси і лагуни.

Останній вечір на Кільці, десь посеред полів, Лаос

День 313. 20.04.2017 – Кільце забрало в нас 3 дні. Хоч печер тут і багато, але найгарніша саме одна, через яку можна проплисти на човні і пооглядати трішки з середини. А ще назовні ми собі поплавали в прекрасній бухточці, оточені сотнями кольорових метеликів (на всьому Кільці їх дуже багато). Дорогою назад ще заїхали на базар, де продають м’ясо різноманітних звірят з червоної книги (через що фотографувати строго заборонено) і вертаємся в Тхакхек, будем пити пиво на березі Меконгу, заїдати різноманітними рибними і курячими шашличками і відпочивати з дороги.

Печера Конглор, Лаос

День 314. 21.04.2017 – В’єнтьян, столиця Лаосу. Позолочені куполи лаоських храмів, пляжі Меконгу і обов’язкова вечірня аеробіка на головній площі міста. Тут це вже якось так очікувано і природньо, що навіть не викликає здивування.

Набережна В'єнтьяну, Лаос

Набережна В’єнтьяну, Лаос

День 315. 22.04.2017 – день народження Арсена. Це було важко. Справді. От різних азійських смаколиків тут повно, а знайти іспанське вино, оливки, іспанський фует і рокфор – треба було оббігати чимало магазинів. Але ж так хотілось :).

Арсену-29! В'єнтьян, Лаос

Арсену-29! В’єнтьян, Лаос

День 316. 23.04.2017 – таки вже відчули і втому, і перенасиченна враженнями. В В’єнтьяні навіть не зайшли в жоден храм, та й загалом гуляти не дуже хотілось. Так що робимо нашу тривалу зупинку номер два і їдемо в Чіангмай, де зупинимось на місяць. Дорогою ще трішки зупиняємся в маленьким містечках і смакуєм свіженькими креветками і цвіркунцями.

Дорогою в Чіанг Май, Таїланд

Дорогою в Чіангмай, Таїланд

День 317. 24.04.2017 -Чіангмай і наш кондомініум. Хоч і без басейну, але в гарному районі, недорогий та ще й з кухнею, постіллю і посудом – нам підходить. Що сподобалось – за кілька годин оглянули квартир 10, знайшли ту, що нам підходить і підписали договір про оренду.  Якби шукали хоча б від 3 місяців, і без постілі та посуду – було б ще простіше. От би у Львові щось таке було!

Наш кондомініум, Чіанг Май, Таїланд

Наш кондомініум, Чіангмай, Таїланд

День 318. 25.04.2017 – Чіангмай – улюблене місто експатів. Окрім старого центру тут багато торгових центрів, коворкінгів і сучасних галерей.

Чіанг Май, Таїланд

Чіангмай, Таїланд

День 319. 26.04.2017 – кілька перших днів ми просто валялись вдома, виходячи на вулицю лише ввечері, коли спаде спека і відкриються нічні базари. Щось ми думали тут буде прохолодніше.

Моя моська - тішусь що можна один день ніцц не робити

Моя моська – тішусь, що можна один день ніц не робити

День 320. 27.04.2017 – ну, видно що ідеї для фото закінчуються, правда? Вже навіть докотились до селфі в ліфті, але що робити – Арсен теж розлінився, так що більше фото в цей день не було.

Селфі в ліфті- то селфі в ліфті, в нашому кондо, Чіанг Май, Таїланд

Селфі в ліфті- то селфі в ліфті, в нашому кондо, Чіангмай, Таїланд

День 321. 28.04.2017 – Ми жили в районі Німман, неподалік від аеропорту, так що дах нашого будинку – ідеальне місце для спотінгу, можна поставити штатив, запастись фрешами і чаєм з льодом, різними смаколиками і просто дивитись на небо.

Добе що для пошуку точки для споттінгу не треба далеко йти, я вже казала що ми тут розлінились?

День 322. 29.04.2017 – старий центр Чіангмаю оточений ровом і стінами. Всередині купа храмів, багато з них новобуди, але ми знайшли й кілька старих дерев’яних. А ще тут дуже відповідально відносяться до озеленення.

Стіна навколо старого міста, Чіанг Май, Таїланд

Стіна навколо старого міста, Чіангмай, Таїланд

День 323. 30.04.2017 – цей день треба обвести в календарі – ми знайшли їх! Лічі. Накінець-то. От так сталось, що навіть після багатьох наших мандрів Азією, нашим щирим переконанням, що лічі ми скуштували ще років так 8 тому в Китаї – насправді ми їх так жодного разу й не їли. До цього дня ми купували лонгани, рамбутани, ще всіляки фрукти – але таки лічі з них усіх  найкращі. Так що та, це маленька перемога.

Лічі!!!

День 324. 01.05.2017 – плюси затримуватись на місці подовше – потрішки починаєш налаштовувати побут, люди в сусідніх магазинах тебе пізнають, кожного вечора ти замовляєш в одного й того чоловіка бананові роті (це от такі тонкі млинці з бананом, згущиком і шоколадом) і забираєш собі на сніданок. А він починає їх робити, як тільки тебе побачить, не дочекавшись замовлення..

Наші найсмачніші бананові млинці, нямка!

День 325. 02.05.2017 – район Німман знаходиться майже на околицях Чіангмаю, зате з хатки вже видно ліси, зелень і пагорби.

Чіанг Май, Таїланд

Чіангмай, Таїланд

День 326. 03.05.2017 – накінець-то трішки відпочили і можна переходити до корисних справ – наприклад, написання статей, обробка фото (а їх багато назбиралось) і просто самонавчання. Та й книжки самі не прочитаються).

Хто не пізнав, на фото - фото з Малаки (Малайзії)

Хто не пізнав, на фото – фото з Малаки (Малайзії)

День 327. 04.05.2017 – якщо не помиляюсь, то в цей день ми пішли в кіно на “Король Артур”. Що дивно – перед фільмом тут грав чи то гімн, чи то що для короля – незвично трохи, особливо тримаючи поп-корн в одній руці.

День 328. 05.05.2017 – знов містом гуляли, навіть зустрілись з друзями зі Львова, які сюди в свій медовий місяць приїхали. Сіли на нічному базарі біля міських мурів і пили пиво з  дуріанами. Таки вже трішки скучили за домом.

Монахів тут багато, і видно здалеку, так що з ними переходити дорогу найбезпечніше)Монахів тут багато, і видно здалеку, так що з ними переходити дорогу найбезпечніше)

Монахів тут багато, і видно здалеку, так що з ними переходити дорогу безпечніше)

День 329. 06.05.2017 – взяли скутери й поїхали околицями міста – заїхали до храму на горі, старого села хмонів (на жаль, через його близькість до міста колорит замінився продацями сувенірів і величезним вернісажом) і закінчили день зустрічаючи захід сонця над озером.

Поруч з якимсь озером біля Чіанг Маю, Таїланд

Поруч з якимсь озером біля Чіангмаю, Таїланд

День 330. 07.05.2017 – Чіангмай. Прокидання, сніданок з роті, обробка фото і навчання (поїдаючи при цьому лічі і манго), ввечері – прогулянка нічним базаром і вечеря там. От такі в нас тут стандартні дні.

День 331. 08.05.2017 – вирішили знову трішки вурізноманітнити культурну програму і пішли на муа тай, тайський бокс. Основна відмінність від звичайного – те, що можна використовувати ноги і копняки. А найвеселіше – коли на ринг одночасно вийшло так десь з десяток боксерів з зав’язними очима. Найбільше дісталось суддеві.

Май Тау - тайський бокс, Чіанг Май, Таїланд

Май Тау – тайський бокс, Чіангмай, Таїланд

День 332. 09.05.2017 – і знову прогулянки містом, цього разу пішли трішки подосліджувати околиці – дійшла до аеропорту, випила кави в маленькій місцевій кав’ярні і знайшла ідеальний парк для читання і бігу. Можна й додому вертатись.

День 333. 10.05.2017 – Вессак. Буддистський фестиваль повного місяця і день смерті Будди.  Як ми не шукали по різним храмах – але вдень не знайшли жодного сліду святкування. Зате ввечері всі відвідувачі запалюють свічки і обходять храм, а монахи організовують додаткову святкову молитву.

Свято Вессак, Чіанг Май, Таїланд

Свято Вессак, Чіангмай, Таїланд

День 334. 11.05.2017 – прогулянки містом і відпочинок, особливо нічого цікавого не відбувалось.

День 335. 12.05.2017 – інколи робимо вихідні дні одне без одного. От сьогодні Арсен пішов бродити містом, а я в квартирці геть одна і можу робити, що заманеться.

Тук туки на дорозі навколо мурів, Чіанг Май, Таїланд

Тук-туки на дорозі навколо мурів, Чіангмай, Таїланд

День 336. 13.05.2017 – ще раз сіли на скутери, взяли з собою кульок лічі і поїхали джунглями і селами навколо Чіангмаю. Один з найкращих днів і, як бонус, слоненята. Втішило, що вони тут не розмальовані, не несуть величезні деревяні “сідла” для туристів і вуха в них не продирявлені від гаків. Натомість, катали лише місцевих погоничів, які майстерно застрибнули без сідла, а малеча просто самостійно пленталась за стадом.  Хто слідкував за постами в фейсбуці, Ненажерку вже бачив (він же на основній світлині).

Слоненята! Чіанг Май, Таїланд

Слоненята! Чіангмай, Таїланд

День 337. 14.05.2017 – а в нас сьогодні річниця! Рівно рік як ми взяли шлюб і відгуляли весілля. Так що спакували різноманітні смаколики з собою, сіли, знову ж таки, на скутер і поїхали до озера, святкувати і грати Цитаделі).

Нашій сім'ї нині рік, і та, ми любим настільні ігри, Чіанг Май, Таїланд

Нашій сім’ї нині рік, і та, ми любим настільні ігри, Чіангмай, Таїланд

День 338. 15.05.2017 – бум бурум.

День 339. 16.05.2017 – Чіанграй. От довго вагались чи їхати сюди, чи ні. Я якось раніше уже хотіла, поки не зрозуміла, що всі місця з купою туристів можна оминати з чистою совістю (в 90 % випадків), але оскільки час був та й від нас не так і далеко, то вирішили поїхати подивитись на білий храм з розписами з Матриці. Ну що ж, таки статистика підтверджується – храм малесенький, ідея з сучасними розписами цікава, але якість виконання – нуу, така собі. Одним словом, приїхали ми сюди на день, але вже за годину зрозуміли, що можна йти. Так що  – not recommended.

Білий храм, Чіанграй, Таїланд

День 340. 17.05.2017 – пора їхати далі. Оскільки в Бангкоці нам ще 8 днів забагато, але їхати ще кудись геть далеко не хочеться, то вирішили таки поїхати в Паттаю. Може таки хоч раз поплаваєм перед поверненням. Так що ще наступну річ проведемо в автобусі, виглядає ок).

Нічний автобус Чіангмай - Паттая, Таїланд

Нічний автобус Чіангмай – Паттая, Таїланд

День 341. 18.05.2017 – ніколи не їдьте в Паттаю!  От серйозно, дуже цікаво чому вона така популярна серед російських туристів – море одне з найбрудніших в Таїланді, природа і околиці – теж дуже програють тому ж Крабі, саме місто – таке. Так, Патая – найбільший бордель в світі (не перебільшую і не осуджую), саме через це тут багато старших європейських і американських туристів, але що тут роблять сім’ї з дітьми (переважна більшість руссо турісто) мені зрозуміти важко.

Пляж Джомтьєн, Патая, Таїланд

День 342. 19.05.2017 – Паттая. Гаразд, нам тут досить сподобалось – ми жили трохи далі від міста, зранку, поки нема людей йшли на пляж. Плавали і читали в затінку пальм, вдень тікали в готель, де трохи вчились і працювали, а ввечері йшли на базар і смакували рибкою і фруктами.

Вид з місцевого громадського транспорту, таксі тут точно такі самі, тільки раз в 10 дорожчі, Патая, Таїланд

День 343. 20.05.2017 – оскільки Паттая – доволі туристичне місто, то тут повно кондомініумів і сучасних торгових центрів, між якими ще інколи можна знайти старі райони тайських деревяних будиночків, де бігають півні, свині, а хлопці грають футбол.

Передній план - тайське село, позаду - кондомініуми для експатів, Патая, Таїланд

Передній план – тайське село, позаду – кондомініуми для експатів, Патая, Таїланд

День 344. 21.05.2017 – В Патаї величезні торгові центри (ми туди зазвичай за пончиками і кавою заходили)), прада самих тайців тут майже немає – 70% російська мова, 20% – англійська, 10% – невизначені.

Торговий центр Central Festival, Патая, Таїланд

День 345. 22.05.2017 – Хватить з нас Паттаї, вертаємся в Бангкок. Знову піднялись до Золотої гори, але цього разу встигли на захід сонця – там справді гарно.

Дорога до Ват Сакет (Золотої Гори), Бангкок, Таїланд

День 346. 23.05.2017 – вирішили таки пройтись основними місцями Бангкоку – пройшлись центром, на річковому трамвайчику поїхали в China town. На відміну від інших, де ми були – цей найспражніший і найбільший. І справді Китай, а не сувенірні магазинчики для туристів.

Портрети покійного короля тут повсюди, зазвичай молодого, на стіні біля королісвського палацу, Бангкок, Таїланд

День 347. 24.05.2017 – закупились фруктами (може навіть додому щось довезем) і пішли в океанаріум, куди не встигли минулого разу – подивились на купу малих рибок, акул і знов вернулись додому річковим трамвайчиком. Ввечері смакували барбекю і шашличками в компанії купи людей з різних країн на подвір’ї нашого хостелу. Гарний завершальний вечір.

Океанаріум, БАнгкок, Таїланд

Океанаріум, Бангкок, Таїланд

День 348. 25.05.2017 – вертаємся домів! Точніше спочатку летимо в Алмати, потім в Київ, і після ночі на вокзалі – будемо їхати до рідного Львова.

Аеропорт Куала Лумпур, Малайзія

День 349. 26.05.2017 – ми вдома!!! Львів, як ж ми скучили!

Приємно, коли на тебе чекають, вокзал, Львів